• СпАнна - Психологи Сексологи Психотерапевти Полтава
  • СпАнна - Психологи Сексологи Психотерапевти Полтава
  • СпАнна - Психологи Сексологи Психотерапевти Полтава

 

У ПОШУКАХ ОСНОВ ДУХОВНОСТІ, АБО ЩО ДОПОМОГЛО ГЕРДІ ПЕРЕМОГТИ ЗЛО

Журнал Постметодика №3(80) http://poippo.pl.ua/pm/pdf-1-f-w/PM-80.pdf

Постановою Президії ВАК України від 09.06.1999, №1-05/7 журнал включено у перелік

наукових видань, у яких можуть публікуватися основні результати дисертаційних робіт

Головне завдання освіти — формувати духовне і моральне ядро особистості

Україна XXI століття потребує громадян, які зроблять її стабільною, заможною, сприятимуть забезпеченню

національних інтересів, зміцняють позиції країни на міжнародній арені. Але головне — Україна потребує

громадян, які зможуть зробити її духовною, мо­рально привабливою — без казнокрадства, корупції,

пияцтва, агресії, наркоманії, тяжких карних злочинів тощо. Журнал "Відкритий урок" пише: якщо в Україні

не спинити тенден­цію, згідно з якою на 100 шлюбів припадає понад 50 розлучень (причому майже в

кожній молодій сім'ї, яка розпалася, лишається дитина), то через 50-60 років населення України

скрадатиметься майже з одних сиріт і напівсиріт. Держава, котра матиме таких громадян, не зможе бути

успішною. Отже, суспільний прогрес нерозривно пов'язаний із рівнем ду­ховності кожної особистості. Тому

на перший план у справі освіти, розвитку особистості виходить завдання формувати її духовне і моральне

ядро.

С.М.Ставна

ПРИПАДІМО СЕРЦЕМ ДО ВІДРОДЖЕНОЇ КАЗКИ Г.Х.АНДЕРСЕНА

Казки Ганса Хрістіана Андерсена знають усі. І маленьку відважну дівчинку Герду, яка не злякалася Снігової

королеви, і ніжну Елізу, яка сколола всі пальці кропивою, шиючи чарівні сорочки для братів-лебедів...

Казки Андерсена стали незаперечною світовою класикою, точкою відліку та порівнянь при описі людських

характерів і ситуацій. Та парадокс творчості найславнішого у світі казкаря полягає в тому, що насправді

значна частина його казок адресована не так дітям, як дорослим. Дорослим, які не позбули­ся уяви та

вміння розпізнавати добро і зло. Є відомості, що й сам казкар не любив, коли його називали ди­тячим

письменником, бо вважав, що пише для дорослих. Наше завдання - відкрити світ Андерсена і йо­го казки

дітям.

 

Андерсен, як і більшість данців, глибоко вірив у Бога. Але дослідники роблять висновок, що його віра не

відповідала традиційному для Данії лютеранству. Казкар мав власні уявлення про світовлаштування,

милість і гнів Божі. Одначе все його життя було сповнене великої і незмінної любові до Творця. А на моги­лі

Г.Х.Андерсена в Копенгагені викарбувані його слова: "Душа, яку створив Бог за Своїм зразком і подо­бою,

безсмертна і не може загинути. Наше земне життя є зерно вічності. Тіло помре, але душа померти не може".

 

Російський літературний критик Ірина Нестерова у статті під назвою "З казки слів не викинеш"

(www.andersen.com.ua) пише, що за радянських часів майже всі казки данського письменника піддавалися

жорстокій цензурі через наявність у них "гострої антирадянщини" - віри в Бога.

 

Сьогодні український читач має змогу припасти серцем до відродженої казки Г.X.Андерсена у її пер­вісному

вигляді, з кожного слова якої струмує одвічна Божа сила. Чимало казок Андерсен свідомо створю­вав у

вигляді біблійних притч, іншим притаманний богословський характер. Головною метою казкаря було

навчити дітей і дорослих Добра, наблизивши до Бога.

 

Усі ми читали казку "Снігова королева", але чи замислювалися над тим, що в казці вочевидь щось не так?

Маленька Герда подолала важку і складну дорогу, щоб знайти Кая і, проливши на нього кілька сльо­зинок,

звільнила його від лютих холодних чар Снігової королеви. Дуже вже просто дістався Каю цей рятунок, чи не

так? Кульмінація казки при уважному читанні видається якоюсь розмитою і не зовсім зро­зумілою. І це не

випадково, бо в оригіналі все було, м'яко кажучи, інакше.

 

В оригіналі казка "Снігова королева "наскрізь просякнута релігійним началом, янголи в ній - персона­жі, що

постійно в дії. Коли Герда боролася з охоронцями Снігової королеви і стомилася, то промовила мо­литву

"Отче наш", і тоді з неба на допомогу їй спустилися янголи, які й допомогли дівчинці благополучно

дістатися поставленої мети.

Далі у Андерсена ще цікавіше: розчаклувати Кая Герді допомагають псалми Давидові про Ісуса Хрис­та, а

закінчується "Снігова королева" довгоочікуваним возз'єднанням дітей із бабусею, "яка сидить на сонечку і

голосно читає Біблію: "Якщо не будете як діти, то не потрапите в Царство Боже!". Кай та Герда глянули

одне одному у вічі, - тепер вони збагнули, про що йшлося в давньому псалмі: "Троянд навкруги - без ліку.

Ісусик із нами довіку!".

Радянські версії казок Андерсена вилучили провідну ідею: любов не можна відділити від її джерела -Бога.

 

У дорослих будь-яка зустріч із релігійним проповідником завершується запитанням: "Ви все дуже добре

говорили, я майже з усім з вами згоден. Але не можу зрозуміти: навіщо мені все це потрібно?". Однак для

дітей звернення до казки усуває це питання. Якщо Герді це допомогло, то і мені буде корисним.

ЛІТЕРАТУРА

1. Андерсен Г.Х. Казки: Для молодшого шкільного віку /3 данської пер. Г.М.Кирпа. -К: Школа, 2006.

2. Ганс Крістіан Андерсен і казка його самотнього життя / Відомості Полтав­ської єпархії. - 2005. - № 11.

Психологи СПАННА

НАЙВИЩОЇ ЯКОСТІ

dopomoga

СПАННА в ЗМІ