Навчаємо

 

 

 

 Психологізація населення – важлива складова у діяльності Сп Анна.

Вона відбувається й на відкритих засіданнях Сп Анна, які проходять у формі психолого - педагогічного університету.

 

 Нашим постійним консультантом й наставником у цьому напрямі є 

Головний Учитель

всіх психологів освітянских установ Полтавської області,

Головний Психолог всіх освітян Полтавської області

 Муліка Катерина Миколаївна


Муліка Катерина Миколаївна
 – завідувачка центру практичної психології і соціальної роботи ПОІППО (з 2006 р.).

Публікації за останній рік:

1. Медіаосвіта й медіаграмотність у шведських школах //газета Заступник директора школи. 2016. – № 07. – С. 4-12.

2. Муліка К. Прийняття рішень з урахуванням найкращих інтересів дитини: міжнародні стандарти та механізми їх впровадження  (завантажити методичні рекомендації).

3. Муліка К. Про виконання рішення колегії від 27.05.2015 року (завантажити текст доповідізавантажити презентацію).

4. Муліка К. Про запровадження медіаосвіти у навчально-виховний процес (завантажити текст доповідізавантажити презентацію).

 

 

Роз’яснення.
Всі аудіо та відео файли розмішені в Хмарах mail.ru відкриваються будь яким браузером у режимі он-лайн.
У зв’язку з відомими подіями, до файлів, що зберігаються в Хмарах mail.ru, в Україні нема доступу.
Але так як значна частина користувачів нашого сайту – громадяни Росії, Білорусії, та інших країн, ми залишаємо ці посилання.
Зараз проводимо роботу по розміщенню цих файлів у Хмарах Гугл.
Але це потребує часу…
Крім того, на жаль, тільки браузери Chrome, Firefox та Internet Explorer можуть у режимі он-лайн відкривати деякі з цих файлів. 
Ті, що не відкриваються – необхідно скачувати на комп’ютер, а потім вже дивитись, слухати…

  

 

З повним відео деяких відкритих засідань СпАнна ви можете ознайомитись тут.

  

 Як Створюється Враження Про Нас

https://cloud.mail.ru/public/5XLf/h16ahZBBW   

 

ПробачитиОбразитись  

 https://cloud.mail.ru/public/6bxm/vVGo3Jpt5

 

 Мистецтво. Творчість. Виховання

  https://cloud.mail.ru/public/Gkws/NMET3PUbw                                                                                  

 

                                                                                                                       КолиМрії Збуваються

https://cloud.mail.ru/public/Hjvr/Ne1LVkrF1  

 

Вiдпусти своi образи

https://cloud.mail.ru/public/HZuk/jXwfN8sit   

 

 Агресія. Насилля. Як захиститися  

 https://cloud.mail.ru/public/4PNJ/bf6tAVE1K      

 

Хвороба Біда Чи Благо   

https://cloud.mail.ru/public/N2H8/iS4Hb5GkM 

 

Страхи Комплекси Фобії   

 https://cloud.mail.ru/public/KNWw/zeAwLuj9P

 

 Від Помилки До Успіху 

https://cloud.mail.ru/public/DXWp/1R5vCYptZ   

 

 

Психолог захист                                                          

 https://cloud.mail.ru/public/J7Gg/jucyWX2v

 

 

   

СпАнна має молодіжну секцію.

 

 

  

 

За постійну увагу та підтримку цього напряму діяльності СпАнна низький уклін  Моргуну Володимиру Федоровичу,  Заслуженому працівнику освіти України, кандидату психологічних наук, професору Полтавського національного педагогічного університету.

Володимир Федорович - автор всесвітньо відомих робіт: "Багатовимірна коцепція особистості",  "Психодіагностика особистості підлітка"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

СпАнна пишається тим, що учасники молодіжної секції СпАнна – у дорослому житті абсолютно всі – успішні й самодостатні.  А, у минулому  вихованець молодіжної секції СпАнна, Ісаков Рустам Ісроілович нині - єдиний з полтавчан кандидат медичних наук за спеціальністю    медична психологія, автор унікального дослідження

"  Клініко-психопатологічні та патопсихологічні особливості підлітків- правопорушників і їх психотерапевтична корекція"  

 

 

 

 

 

 

 

 

Психолого - педагогічна просвіта населення шляхом проведення «Батьківського університету» 

Чернов Артем, психолог, «СпАнна» Полтава   

У статті описані методи реалізації психолого педагогічної просвіти шляхом відкритого діалогу серед усіх учасників навчально-виховного процесу, що отримала назву батьківський університет. Описуються його задачі, переконливо доводяться переваги, які має ця форма роботи з населенням.

Ключові поняття

Батьківський університет, СпАнна, психологічна просвіта, психологічна профілактика, життєва компетентність, когнітивна компетентність, соціальна компетентність.

У основних державних документах, які регулюють взаємовідносини між усіма  учасниками  освітнього процесу, наголошується на доступності, безперервності та якості освіти Не останню роль в законотворчих актах відіграє просвітницька діяльність. Так наприклад закон «Про освіту» прямо вказує на необхідність різнобічного розвитку дитини, та доступу до освіти будь якої людини, (Стаття №3 пункт №1)[1]. Нормативно – правова документація практичного психолога прямо ставить перед ним задачу здійснювати психолого – педагогічну просвіту серед населення [2]                                                                 Змістовний компонент освіти не повинен закінчуватися на викладанні сухих академічних знань, які хоча і сприяють розвитку когнітивних процесів, але не як не впливають на розвиток життєвої компетентності учня, та не дають гарантію успішності в подальшому дорослому житті. Недостатньо в сучасній літературі розроблена тематика залучення батьків до співпраці з педагогічним колективом закладу. Ця функція покладається на класних керівників, адміністрацію закладу та практичних психологів. Виконання її здійснюється здебільшого у формі батьківських зборів, які проходять формально, і не можуть за  сприяти різнобічному діалогу між учасниками навчально – виховного процесу. Маючи на меті заповнити цю прогалину, нижче буде описаний 7 річний досвід роботи батьківського університету.  Унікальність такої форми роботи полягає в тому, що до участі в ньому залучені всі учасники педагогічного процесу: батьки, діти, педагогічний колектив. Спілкування відбувається у невимушеній атмосфері та має діалогічний характер. Батьківський університет був створений на базі Полтавської спеціалізованої школи № 5 і спочатку мав виключно внутрішньо шкільне значення. Але високий рівень підготовки доповідачів, постановка актуальних питань, були помічені міським відділом освіти і батьківський університет набув загально міське значення. Ідея створення батьківського університету належить заслуженому працівнику освіти В.В. Кловацькому.

 Нижче наведені функції які він виконує:                             

                                                                              

                                                                                                                                            

   


  Освітня функція у традиційному навчанні є базовою і передбачає озброєння людини, в першу чергу, певною системою знань, навичок і вмінь.[3] У батьківському університеті реалізується так: слухачів знайомлять з основами психологічного знання. У доступній формі, за допомогою метафор та афоризмів, батьки, діти та вчителі опановують базові психологічні поняття, які їм викладають досвідчені психологи. Учасники мають змогу ділитися з професіоналами своїми думками, щодо поданої їм інформації. Унікальність полягає в тому, що викладають в університеті лише дипломовані спеціалісти зі стажем роботи, а долучитися до дискусії може кожен.

Виховна функція невіддільна від освітньої і спрямована на забезпечення єдності навчально-виховного процесу в різних               освітньо-виховних системах, на його гуманізацію. «Навчання й виховання тісно пов'язані одне з одним, доповнюють одне одного, переплітаються одне з одним», – підкреслює академік М. Д. Ярмаченко. [3] В батьківському університеті здійснюється спроба виховати свідому та незалежну особистість. Ця функція реалізується двома шляхами: за допомогою мистецтва (музичний супровід доповіді, візуальний відеоряд  яскравих малюнків з емоційним навантаженням), і за допомогою науки (звернення до авторитетних науковців, цитування уривків з наукової монографії, доповіді професіоналів).

Профілактична функція полягає в тому, що воно передбачає і приводить у дію психологічні та інші механізми попередження і подолання негативних явищ, орієнтує поведінку особи в суспільстві. Ця робота допомагає послаблювати емоційну напругу в ньому, узгоджувати соціальні зв'язки і відносини, впливає на ситуацію в мікросоціумі, інтенсифікує взаємодію між людьми, організаціями та інститутами, сприяє вольовій регуляції поведінки, самоконтролю особи, формує нові соціальні ролі в слухачеві. [5] В батьківському університеті вона реалізується за допомогою інформування слухачів про ті чи інші негативні суспільні явища та способи їх подолання, знайомить учасників з основними психорегулюючими технологіями. Більш того, якщо у людини виникає необхідність після закінчення доповідей вона може звернутися за безкоштовною консультацією до психолога. 

Виконання освітньої функції неминуче призводить нас до попередньої мети - формування у слухачів університету когнітивної компетенції. ЇЇ трактують як систему здібностей, які визначають спроможність особистості щодо адекватного та глибокого пізнання оточуючого світу (природного та соціального середовища, самої себе). Вона охоплює когнітивні, інтелектуальні здібності, знання та досвід особистості, риси характеру (допитливість, уважність), мотивацію. У слухачів батьківського університету формуються певні критерії оцінки явищ психічної дійсності, на основі доповідей професіоналів та запропонованої їм інформації у вигляді книг, аудіо дисків та інше. Вони вчаться критично оцінювати свої вчинки, поведінку та стани. Цьому сприяли такі теми: «НЛП – нейролінгвістичне програмування», «Мистецтво. Творчість. Виховання».  

Успішне виконання виховної функції має наслідком утворення  у слухачів життєвої компетенції – вона  визначається, як найважливіший компонент особистості, що забезпечує здатність самостійно, свідомо і творчо визначати (проектувати) і здійснювати власне життя. Спілкування з професійними психологами та педагогами, атмосфера дискусії дозволяє сформувати активну життєву позицію, глибше розуміти себе та оточуючих. Батькам знайти спільну мову зі своїми дітьми, дітям краще зрозуміти батьків. В цьому нам допомогли такі теми: «Батьки та діти, від конфлікту до гармонії», «Як навчити дитину самостійності» та інші.

Здійснення профілактичної функції призводить до утворення соціальної компетенції, що трактується, як сукупність здібностей, які визначають рівень соціабельності особистості, розуміння нею суспільства та соціальних процесів, осмислення своєї причетності до них. Соціальна компетенція охоплює особистісні якості (комунікабельність, відкритість, чуйність, тощо), знання, цінності та принципи особистості. Оскільки темами, що розглядаються під час засідань університету є «Страхи. Фобії. Комплекси», «Образи», «Бар’єри»,  то базові знання про ці поняття дозволяють особистості краще зрозуміти свій психічний стан, призводять до підвищення саморегуляції. А розгляд суспільно значущих питань, таких як: «Психологічні пастки», «Стереотипи гендорної поведінки», «Чому хворіють наші рідні», «По той бік самотності» озброюють особистість проти викликів  сучасності.  

Кінцевою метою є  підвищення психологічної культури населення. Як зазначав наi видатний земляк І.Я. Зязюн це завдання є головним [4]. Ця мета включає в себе три вище зазначені компоненти: когнітивна компетентність, життєва компетентність, соціальна компетентність. Психологічна культура визначається – О.І.Мотковим, «як характеристика гармонійної побудови основних процесів поведінки та їх регулювання». Психологічна культура виявляється, у першу чергу, у достатньо розвинутому вмінні саморегуляції дій та емоцій, в конструктивності спілкування та конструктивному веденні різних справ, в наявності процесів самовизначення, творчості та саморозвитку. В розвинутому вигляді це достатньо висока якість самоорганізації та саморегуляції будь-якої життєдіяльності людини, різноманітних видів його базових спрямувань та тенденцій, відношень особистості (до себе, до людей, до світу взагалі). За допомогою розвинутої психологічної культури людина гармонійно враховує як свої внутрішні особистісні потреби, так і зовнішні потреби соціуму.  

Література

1.      Закон «Про освіту». Постанова ВР № 1144 – 12 від 4 червня 1991 року. Із змінами, внесеними із Законами № 3180- 12 від 5.05.93. (у редакції Закону № 100 /96-ВР від 23.03.96)

2.      Практичному психологу навчального закладу: організація роботи, документація / за ред. В. Г. Панка; упоряд.: Н.В. Лутченко, Т.Ш. Червона. – К.: Шк. Світ, 2009. – с. (Бібліотека «Шкільного світу»)

3.      Педагогіка вищої школи: Навч. Посібник / З.Н. Кудрянд, Р.І. Хмелюк, А.В. Семенова та ін; За ред: З.Н. Кудряд. – 2 – ге вид, перероб і доп. – К.: Знание, 2005 – 399с.

4.      Основы педагогического мастерства: Навч. Посыбник/ за ред И.Я. Зязюна – М.: Просвещение 1989 – 302 с.

5.      Краткий психологический словарь / Под общей ред. А.В. Петровского и М.Г. Ярошевского; ред. – составитель Л.А. Карпенко – 2-е изд, расширенное, испр. И доп – Ростов – на – Дону: «ФЕНИКС», 1998 – 350с.

 

З відео деяких відкритих засідань СпАнна ви можете ознайомитись тут.

 

Як Створюється Враження Про Нас

https://cloud.mail.ru/public/5XLf/h16ahZBBW

 

ПробачитиОбразитись

https://cloud.mail.ru/public/6bxm/vVGo3Jpt5

 

Мистецтво. Творчість. Виховання

https://cloud.mail.ru/public/Gkws/NMET3PUbw

 

КолиМріїЗбуваються

https://cloud.mail.ru/public/Hjvr/Ne1LVkrF1

 

Вiдпусти своi образи

https://cloud.mail.ru/public/HZuk/jXwfN8sit

 

Агресія. Насилля. Як захиститися

https://cloud.mail.ru/public/4PNJ/bf6tAVE1K

 

Хвороба Біда Чи Благо

https://cloud.mail.ru/public/N2H8/iS4Hb5GkM

 

Страхи Комплекси Фобії

https://cloud.mail.ru/public/KNWw/zeAwLuj9P

 

Від Помилки До Успіху

https://cloud.mail.ru/public/DXWp/1R5vCYptZ

 

Психолог захист

https://cloud.mail.ru/public/J7Gg/jucyWX2vm

 

 

 

Психологи Полтави Сп Анна

dopomoga_226_290.jpg

Досвід Сп Анна Полтави в ЗМІ