Школа, в якій плекають особистість Газета "ЗоряПолтавщини"

ШКОЛА, В ЯКІЙ ПЛЕКАЮТЬ ОСОБИСТІСТЬ

Опубліковано: 25 Березня 2011

Навчально-виховний процес у цій школі побудований таким чином, щоб кожна дитина, яка

навчається в ній, мала можливість розвиватися не лише фізично, а й духовно, морально,

самовдосконалюватися. Такий інноваційний підхід набагато ефективніший, ніж

традиційний, у якому учням вказують на їхні недоліки, переконані педагоги, які працюють у

Полтавській спеціалізованій школі №5. Дитині треба допомагати виявляти її здібності,

підкреслювати позитивні риси її характеру, акцентувати увагу на досягненнях. Наслідки

цього комплексного підходу до виховання – у його позитивних результатах. Так, серед

шкільних навчальних закладів Київського району Полтави спеціалізована школа №5 за

результатами ЗНО традиційно займає одне з перших місць. За останні десять років ніхто із

учнів цієї школи не скоїв правопорушення, показник учнівського травматизму –

найнижчий у районі.

Педагогічний колектив спеціалізованої школи №5 – це команда однодумців, які поєднують

у собі енергійність, досвід і професіоналізм. Їхній творчий здобуток, узагальнений на

сторінках профільних видань, – один із найбільших в області. Вчителі школи працюють під

керівництвом заслуженого працівника освіти України, директора школи Володимира

Кловацького. За роки свого директорства він зумів вивести очолюваний ним із 1980-го року

шкільний навчальний заклад із другорядних у авангард. Нині школа №5 лідирує не лише за

кількістю зібраного металобрухту чи вторсировини, як було колись, а й за рівнем успішності

учнів, що підтверджується їхніми перемогами на предметних олімпіадах різних рівнів та

Малої академії наук, високими результатами ЗНО.

– Ми розробили методику визначення рівня фізичного здоров’я, духовного розвитку й

морально-психологічного стану наших учнів, – розповів Володимир Кловацький. –

Щочверті проводимо моніторинг вихованості школярів. Це дає змогу з’ясувати, якої

допомоги потребує та чи інша дитина, і вчасно надати її. Таким чином, виховання у нас є

синтезом мистецтва і науки.

Ще одна інновація, запроваджена в очолюваному Володимиром Кловацьким освітньому

закладі, – так звана інформаційна гармонізація. У відповідності із системним підходом до

управління школою вона розглядається як відкрита інформаційна система. Усі учні, вчителі

та батьки мають вільний доступ до інформації стосовно шкільного життя, проектів і

програм, у яких школа бере участь, загалом усіх аспектів навчально-виховного процесу. До

того ж будь-хто із учнів школи чи їхніх батьків має змогу поспілкуватися з директором у

режимі on-line, отримати консультацію психолога чи соціального педагога. До того ж на базі

школи періодично відбуваються засідання психолого-педагогічного університету, які

проводить товариство «СпАнна». Його очолює Володимир Кловацький. На засіданнях

психолого-педагогічного університету, які відбуваються у відкритому режимі,

обговорюються актуальні аспекти виховання дітей, їхньої соціалізації, повноцінної творчої

реалізації. Окрім цього, чотири рази на рік батьки й учителі збираються разом, щоб

знайомитися з основами психології й поглиблювати знання з педагогіки.

– Стратегія подальшого розвитку нашої школи, яку плануємо використовувати протягом

найближчого десятиліття, грунтується на засадах успіху, здоров’я і дотримання прав, –

зазначив Володимир Кловацький. – Здоров’я ми розглядаємо в трьох аспектах – фізичному,

морально-психологічному та духовному. Тобто на уроках та під час позакласних занять

намагаємося не лише сприяти зміцненню фізичної складової дитячого здоров’я, а й з

агартовувати їхню волю, закладати в них основи духовності й моральних принципів.

Із листопада 2009 року Полтавська спеціалізована школа І–ІІІ ступенів №5 бере участь у

Національній освітній програмі «Розуміємо права людини». У її рамках реалізується проект

«Школа – територія прав людини», організований Українською Гельсінкською спілкою з

прав людини спільно з Норвезьким Гельсінкським комітетом. У ньому беруть участь всього

12 українських шкіл, серед яких – і Полтавська спеціалізована школа №5. За словами

Володимира Кловацького, участь у подібних програмах і проектах, з одного боку, сприяє

підвищенню правової свідомості учнів, а з іншого – допомагає вчителям виховувати в дітях

почуття власної гідності й поваги до прав і свобод інших людей, без чого неможливе

формування повноцінної, всебічно розвиненої особистості.

Учителі спеціалізованої школи №5 переконані, що немає необдарованих, «звичайних»

дітей, навпаки, кожна дитина – це індивідуальність і особистість. Для того, щоб допомогти

їй у повній мірі розкрити й розвинути свій творчий потенціал, навколо неї треба створити

ситуацію успіху. Необхідно допомогти учням відчути віру у власні сили на шляху до успіху,

переконані члени педколективу спеціалізованої школи №5 Полтави, і сповідують цей

принцип у своїй щоденній роботі в школі.

Психологи СпАнна

dopomoga_226_290.jpg

Сп Анна в ЗМІ