Психологічний супровід

                                                                                                     

В «Тлумачному словнику російської мови» за редакцією Д. Н. Ушакова, вказано:

«Супроводжувати, означає іти, їхати разом з кимось у якості супутника або поводиря»

 За О.Казаковою в основі психологічного супроводу - 4 функції:

  • Діагностика суті виниклої проблеми;
  • Інформація клієнта про суть проблеми й можливі шляхи її розв’язання;
  • Консультація на етапі ухвалення рішення й вироблення плану вирішення проблеми;
  • Первинна допомога на етапі розв’язання проблеми


На думку М.Мушкевич

у процесі супроводу психолог повинен допомогти:

  • Визначити «місце», на якому в момент звернення знаходиться клієнт, виявити, в чому полягає його проблема, яка суть і причини його життєвого неблагополуччя. У традиційній термінології це позначається як діагностика;
  • Встановити «місце», куди клієнт хоче прийти, спільно з ним створити образ того стану, якого він хоче досягти (уявлення про благополуччя, ступінь реальності його досягнення), тобто визначити напрямок і намітити шляхи реабілітації;
  • Допомогти клієнту дістатися до своєї мети, здійснити свої бажання


Психологічний супровід - це форма психологічної роботи, спрямована на морально-

психологічне зростання клієнта, допомога в труднощах на шляху пристосування до

нових життєвих, соціальних обставин, на шляху до розвитку особистості.

Суттєвою характеристикою психологічного супроводу є створення умов для переходу

особистості до самодопомоги. Психолог створює умови і надає необхідну і достатню

(але ні в якому разі не надлишкову) підтримку для переходу від позиції «я не можу»

до позиції «я можу сам справлятися зі своїми життєвими труднощами».

Результатом психологічного супроводу стає нова життєва якість - адаптивність, тобто

здатність самостійно досягати відносної рівноваги у відносинах з собою і оточуючими

як в сприятливих, так і в екстремальних життєвих ситуаціях.

Коли людина відчуває труднощі різного характеру (нездоров'я, сімейні або професійні

відносини  і т.п.), він повідомляє спеціаліста про них, і вони разом вирішують задачу

відновлення стану адаптивності клієнта.

Допомога може бути в формі:

• позачергової індивідуальної консультації психолога;

• бесіди по скайпу;

• супроводу на офіційних зустрічах, презентаціях;

• супроводу на природу, неформальні зустрічі в кафе;

• консультації по телефону;

• супровід у реалізації проектів ( бізнес, сім’я, особисте життя, виховання, творчість і т. п.)

Психологи Полтави Сп Анна

dopomoga_226_290.jpg

Досвід Сп Анна Полтави в ЗМІ