Батькам поради спілки психологів СПАННА

Батькакм розповідає професор Моргун

Безумовно всі батьки бажають бачити своїх дітей здоровими та щасливими.

Гейзенберг, фізик, філософ, лауреат Нобелівської премії

«Головною проблемою, коли зникне загроза ядерної війни — буде проблема підлітків.»

Поради психологів СПАННА батькам

Право дитини на помилку

1. Зрозуміти що найголовніше, непорушне, безумовне право дитини — «Право на помилку».

А великий польський педагог Я. Корчак сформулював це право у своїй роботі «Як любити дітей» як — «Право дитини на смерть».

І це та людина, яка, щоб не так було страшно його вихованцям, добровільно пішла в газові камери смерті фашистів!

«Ти повідомлення» в «Я повідомлення»

2. Перетворювати свої «Ти повідомлення» в «Я повідомлення».

Коли Ви говорите дитині «Ти …» Ви засуджуєте дитину. Причому засуджуєте в цілому, засуджуєте його особистість.

Якщо ж скажете «Я …» про свої почуття, думки щодо конкретного вчинку дитини, то психологічно це дитиною набагато краще буде сприйматися.

Уникайте найголовніших перешкод

3. Уникати найголовніших перешкод на шляху до взаєморозуміння з дитиною:

Любов Ваша повинна бути — безумовною

а) Демонстрації умовної любові

Батьки часто дітям вселяють, що їх батьківська любов залежить від шкільних оцінок, успіхів, вчинків дитини.

Але втрата любові батьків – страшний психологічно удар!

Тим більше що любов взагалі, а батьківська любов зокрема, не залежить від того чи хворіє, чи невдаха,

чи мало заробляє (грошей, оцінок..) той кого ми любимо.

Справжня любов – безумовна!

Невдача дитини — це сходинка до успіху Вашого нащадка

б) Догматичного сприйняття поняття успіху

Успіх полягає не стільки у володінні (оцінками, зокрема), скільки в просуванні до поставленої мети.

І в цьому сенсі ми повинні бути вдячні нашим миттєвим невдачам, бо вони вказують нам дорогу досконалості!

Що таке успіх у трактованні психологів СПАННА? Читайте на цьому сайті в розділі «Розробки»

Поважайте честь та гіднісь дитини

в) Дидактогеніі

Для більшості сучасних підлітків властиво те, що в психології називають «Дидактогенія».

Дидактогенія — негативний психологічний стан дитини, що виникає завжди, коли перед ним виникають навчальні завдання.

Це негативний стан, пов’язаний з навчанням.

Причина його криється в пам’яті дитини про свої негативні емоції при порушенні дорослими педагогічного такту.

Порушниками педагогічного такту бувають і педагоги.

Але, на жаль, в першу чергу — більшість батьків. Адже саме вони є першими вчителями своїх дітей.

Безумовно нинішні економічна, політична, релігійна ситуації діють гнітюче. А тут ще й телевізійна, радіо та інтернет інформація з акцентом

на негатив. Війни, катастрофи, вбивства, корупція, теракти, аварії, зґвалтування. А в умовах ринкової економіки взаємини навіть між

близькими людьми часто перетворюються у відношення конкурентів.

Мало хто ставиться до подій філософськи.

Одні свій щоденний негативний психологічний заряд залишають в собі. І отримують неврози, психози й різноманітні болячки тіла.

Інші виплескують його в родині — на чоловіка, на дружину. Але тут стримувальним фактором для чоловіка є те, що після цього дружина може

бути «Не ласкава», а для дружини те, що може змінитися її матеріальний стан…

Тому найчастіше, весь цей негатив, перенаправляється на дітей у зв’язку з їх найголовнішою діяльністю — навчанням.

Сердитий вираз обличчя, осуд дитини, загрози, неприховане розчарування, неуважність (мені ніколи! крики, приниження честі і гідності дитини, обмеження природних прав і свобод дитини — дидактогенія…

Допомога батькам у вихованні та розвитку дитини. Цікаві та корисні відео, аудіо, текстові матеріали.