Добротні відносини в парі. Як уникнути сварок

Слова — основа взаємовідносин

Слова добрі та компліментарні — запорука добротних взаємовідносин.

Добротні відносини? Добрі слова та дії!

Автор: психолог Оксана Горобець

Як уникнути образ та сварок?

Чого нам, крім грошей та здоров’я найчастіше не вистачає? Звичайно, щирого спілкування!

Причому і теплих бесід з близькими людьми, і можливості перекинутися щиросердечними словами зі знайомими та приятелями.

Нерідко цьому заважають наші взаємні образи та сварки. Чи можна їх уникнути?

Все геніальне просто

Давайте для початку навчімося припиняти лайка з сусідами, незнайомцями в чергах і в транспорті.

Адже кожному з нас іноді зустрічаються патологічно конфліктні люди, які готові сваритися з ким завгодно і за яким завгодно приводу.

Нічого, крім зіпсованого настрою, від них не доводиться очікувати. Що ж робити?

Найпростіше уникнути неприємного спілкування — піти на самому початку, поки не розгорівся скандал.

Не приховуйте свого небажання розмовляти зі скандалістами, чесно скажіть: «Я не хочу з вами сваритися, тому краще піду».

Погодьтеся, це зовсім нескладно, зате дуже ефективно.

Але ж і великі люди говорили: «Все геніальне просто». Ці слова приписують і Йозефу Геббельсу, і Альберту Ейнштейну.

Наполеон Бонапарт говорив: «Найпростіші рішення — одночасно найкращі».

7 маневрів в спілкуванні

А як бути, коли вас провокують на конфлікт добре знайомі люди, з якими не можна так просто перервати розмову?

Як зробити так, щоб назрілий конфлікт не зруйнував ваші відносини?

Існують кілька маневрів, які дозволяють зупинити сварку та почати вести «мирні переговори».

 1. Контролюйте «температуру» спілкування.

Щоб ваш співрозмовник міг «охолонути», як це не парадоксально, атмосферу вашого спілкування треба зробити більш «теплою», тобто доброзичливою.

Якщо ви відчуваєте напруженість в бесіді, відразу запропонуйте друзям або дружину чашечку чаю.

Вам обом стане комфортніше обговорювати складні моменти.

2. Використовуйте відвертальні маневри

При перших же претензіях на вашу адресу спробуйте змінити тему розмови на іншу, цікаву для співрозмовника.

Можна відбутися лагідним жартом або згадати добрий анекдот.

3. Відразу погодьтеся.

У відповідь на критику ми часто починаємо огризатися або виправдовуватися.

Замість цього спробуйте відразу погодитися і не доводити протилежне. Чи визнати логічність опонента або сказати що вам зрозумілі його почуття та причини що їх викликали. 

Або навіть просто промовчить.

Тоді у сперечальника не буде приводу продовжувати звинувачування.

4. Зробіть комплімент

Якщо вам треба показати людині, в чому він не правий, скажіть це в другій частині фрази.

А в першій вкажіть на щось позитивне. Наприклад: «У тебе відмінне почуття гумору, але в тій ситуації воно було недоречно».

Пам’ятайте, що ваша мета – прийти до взаємовигідного рішення, а не довести, що ви маєте рацію.

5. Спочатку слухайте, потім говорите

Пам’ятайте, що у вашого співрозмовника може бути своя точка зору, відмінна від вашої.

Чи не перебивайте його, не смійтеся над його думкою, не ображайте його і не принижуйте. Покажіть, що ви дійсно уважні до нього і його думку.

Якщо ви навчитеся виявляти повагу, більшість конфліктів стануть вирішуватися у багато разів швидше й простіше.

6. Шукайте не розбіжності, а схожі позиції

Коли ви вже обговоріть, що не влаштовує вашого партнера і вас, не забудьте обговорити, як це можна вирішити вигідним для обох способом.

Зверніть увагу: ви не повинні наполягати тільки на свою вигоду або тільки підлаштовуватися під іншого.

Краще рішення повинне принести користь обом, в крайньому разі це може бути компроміс.

7. Не розширюйте зону конфлікту

Якщо ви почали говорити про якийсь вчинок, то і ведіть бесіду тільки про нього.

А коли ви вже прийдете до згоди щодо обговорюваної ситуації, можете торкнутися іншу тему.

Якщо ж ви завалюєте співрозмовника однією претензією за одною, ви тільки розширите конфлікт і не зможете його вирішити.

Постійно нагадуйте собі, що ваша мета – прийти до конструктивного рішення, а не довести, що ви маєте рацію.

Головне після сварки – слова прощення

Не думайте, що сварка закінчується відразу після того, як ви перестаєте лаятися або обговорювати взаємні невдоволення.

Вона закінчиться тільки тоді, коли стихнуть емоції.

Після сварки вам належить подумати про те, що ви зробили добре, а де ви наговорили зайвого і чому це сталося.

Якщо ви відчуваєте, що в чомусь винні (наприклад, ви зло пожартували, в пориві люті образили або зачепили почуття іншої людини), попросіть вибачення.

Чи не вважайте це чимось принизливим. Навіть якщо ваш співрозмовник теж у чомусь вас образив, не чекайте, що він піде миритися першим.

Запам’ятайте: першим просить вибачення не той, хто гірше чи слабший, а той, хто сміливіше і вміє визнавати свої помилки.